Tuesday 19 January 2016

Reminiscing

Assalamualaikum w.b.t

Jangan tanya kenapa tetiba aku ada feels nak udpate blog ni. Aku tak fikir kadang-kadang apa yang aku buat. Aku terus buat. Tapi jarang.



Dalam hidup kau ni kau akan ada sorang dua yang kau takkan pernah lupa. Dalam waktu berlalu, kau akan ada ingat dia sekali dua. Tu pun kalau ada. Tapi takkan kau nak tipu yang kalau sekali dua kau terfikir tu buat kau takde rasa untuk kau rasa semula apa yang kau pernah rasa dulu sama-sama dengan diri dia. Mustahil.

Tapi benda yang selalunya kita nafikan ni, bukan atas sebab pilihan yang mana obligatory yang kau kena pilih bulat-bulat, tapi pilihan yang kau sendiri reka untuk kau rasa. Benda macam ni ada diri semua manusia. Tapi takdelah lurus orang panggil pilihan rekaan. Tapi namanya, rindu. Jadi siapa kau nak tipu? Apa salah kau rasa je benda tu tanpa perlu kau buat apa-apa. Cukup sekadar kau rasa. Takkan semua benda kau ingat dalam dunia ni kau nak ulang sama. Gila ke.

Orang kata, hidup ni perlu diteruskan walau macam mana tahi palat pun kau punya kehidupan. Teruskan. Tak selamanya Tuhan akan terus-terusan bagi kau ujian melainkan Dia memang sayangkan kita. Bukan ke tu satu pencapaian.

No comments:

Post a Comment